oligen.ir oligen.ir .

oligen.ir

معرفي ۳ ماسك گياهي خانگي برتر براي پوست

بهترين ماسك صورت

معرفي ۳ ماسك گياهي خانگي برتر براي پوست

اين روزها استفاده از ماسك خانگي  گياهي براي صورت بسيار پرطرفدار شده است. هم به دليل حس خوبي كه كه دارد و هم به دليل صرفه اقتصادي آن. اما استفاده از ماسك گياهي خانگي بايد و ها و نبايدهايي دارد كه در مقاله ماسك هاي گياهي خانگي چقدر در بهبود مشكلات پوستي موثرند؟ بصورت مفصل توضيح داده شد. در اين مطلب چند ماسك گياهي خانگي براي رفع مشكلات پوستي بيان ميكنيم و كاربرد و روش هر يك از آنها را توضيح ميدهيم.

ماسك گياهي خانگي براي بهبود لك هاي صورت

قبل از هر چيزي خوب است بدانيد كه درمان لك گاهي بسيار دشوار است و بستگي به نوع لك، عمق تشكيل آن و سن پيدايش آن دارد. حتي گاهي قويترين ليزرها هم از پس درمان برخي از انواع لك هاي پوستي بر نمي آيند چه برسد به ماسك گياهي خانگي. اما اگر لك بصورت سطحي و در لايه شاخي باشد اقداماتي مانند استفاده از ماسك گياهي خانگي ضدلك در بهبود و كمرنگ كردن آنها بسيار موثرند. پيشنهاد مي شود استفاده از ماسك ضدلك و روشن كننده، يكي از اقدامات رژيم درمان لك باشد نه اينكه تنها گزينه درماني باشد. حال به توضيح ماسك اثربخش روشن كننده و ضدلم پوست صورت مي پردازيم:

۱- مواد لازم براي ماسك روشن كننده و ضدلك صورت

  • ۱ قاشق غذاخوري پودر زردچوبه
  • ۱ قاشق غذاخوري آب ليمو تازه
  • ۱ قاشق غذاخوري عسل يا نصف يك آووكادو زده شده

برترين ماسك خانگي

۲- روش تهيه ماسك روشن كننده و ضدلك صورت

يك قاشق غذاخوري عسل با زردچوبه و آب ليموي تازه خوب مخلوط كنيد و يك دقيقه هم بزنيد تا خميري نسبتا يكنواخت و زرد رنگي بدست آيد.

۳- روش مصرف ماسك روشن كننده و ضدلك صورت

اين ماسك را بر روي صورت بگذاريد و ۵ دقيقه بعد آبكشي كنيد. اگر صورتتان كمي رن زردچوبه گرفت نگران نباشيد. با چند بار آبكشي كاملا تميز مي شود. اين ماسك را دو بار در هفته و به مدت حداقل ۶ هفته استفاده كنيد.

ماسك گياهي خانگي آبرسان و مغذي پوست

بسياري از مشكلات پوستي مانند كدري و چين و چروك، ناشي از كم آبي پوست است. از اين رو بايد به پوست كمك كرد تا رطوبت درون خود را حفظ كند و در صورتيكه كم آب است، به پوست آبرساني كرد. اگر بخواهيد اين كار را با استفاده از ماسك خانگي گياهي در منزل انجام دهيد مي توانيد از ماسك آووكادو و عسل استفاده كنيد. عسل يك ماده مرطوب كننده عالي براي پوست است. به اين معني كه به پوست كمك مي كند تا رطوبت را بدون احساس چربي حفظ كند. عسل همچنين باعث بهبودي و بازسازي بافت مي شود.

ماسك خانگي برتر

همچنين جودوسر داراي خواص درماني و مرطوب كنندگي است. در اين ماسك از آووكادو نيز استفاده مي شود. افزودن آووكادوي له شده هرگونه زبري و خشكي پوست را از بين مي برد و پوست شما را ابريشمي و صاف مي كند. اگر در خانه آووكادو نداريد ، ۳ قاشق غذاخوري شير چرب را جايگزين كنيد.

۱- تركيبات لازم براي ماسك گياهي آبرسان و مغذي پوست

  • ۱ قاشق غذاخوري عسل
  • نصف آووكادو له شده (يا بجاي آن ۳ قاشق غذاخوري شير پر چرب)
  • يك قاشق غذاخوري جودوسر پودر شده

۲- روش تهيه ماسك آبرسان و مغذي پوست

ابتدا جودوسر را درون عسل بريزيد و خوب مخلطو كنيد تا يكنواخت پخش شود. سپس آووكادو (يا جايگزين آن شير) را درون مخلوط بريزيد و خوب مخلوط كنيد.

۳- روش مصرف ماسك آبرسان و مغذي پوست

ماسك عسل آووكادو را بر روي پوست تميز بگذاريد و ۱۵ دقيقه صبر كنيد. ماسك آبرسان و مغذي پوست را هفته اي دوبار و حداقل به مدت ۶ هفته استفاده كنيد.

ماسك خانگي

ماسك گياهي ضدجوش پوست

جوشهاي صورت يكي از ناخوشايند ترين و شايع ترين مشكلات پوستي است كه افراد زيادي را درگير ميكند. براي جوشهاي التهابي و شديد بايد حتما به پزشك مراجعه كرد و در صورت نياز آنتي بيوتيك خوراكي مصرف كرد. اما جوشهاي متوسط و ملايم را ميتوان با استفاده از ماسكهاي طبيعي خانگي و محصولات مراقبت از پوست بهبود داد.

عسل خاصيت ضدعفوني كننده دارد كه به از بين بردن باكتري هاي مولد آكنه كمك ميكند. زردچوبه خاصيت ضدالتهابي دارد و عامل التهابي ايجاد كننده جوش را از بين مي برد. نمك دريايي نيز به پاكسازي پوست كمك ميكند. تركيب اين ۳ ماده در كنار هم باعث پيشگيري از ايجاد جوش مي شود.

۱- تركيبات لازم براي تهيه ماسك ضدجوش پوست

  • ۱ قاشق غذاخوري پودر زردچوبه
  • ۱ قاشق غذاخوري عسل
  • ۱ قاشق غذاخوري نمك

۲- روش تهيه ماسك ضدجوش صورت

ابتدا عسل و زردچوبه را با هم مخلوط كنيد يا يكنواخت شود. سپس نكم را به آن اضافه كنيد.

۳- روش مصرف ماسك ضدجوش صورت

ماسك را به صورت (به غير از دورچشم) بزنيد و ۳ دقيقه ماساژ بدهيد. سپس بگذاريد ۱۵ دقيقه باقي بماند و بعد آبكشي كنيد. ماسك آبرسان و مغذي پوست را هفته اي دوبار و حداقل به مدت ۶ هفته استفاده كنيد.


برچسب: ماسك گياهي صورت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۳:۰۴ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :