oligen.ir oligen.ir .

oligen.ir

بهترين ماسك هاي طبيعي براي جوانسازي پوست

بهترين ماسك هاي طبيعي براي جوانسازي پوست

زيبايي و داشتن پوستي زيبا باعث مي شود كه شما همواره جوانتر به نظر برسيد .اگر شما هم به دنبال راهي براي جوانسازي پوست تان هستيد به جاي استفاده از داروهاي شيميايي گران قيمت ازاين ماسك هاي خانگي عالي استفاده كنيد.

روش هاي عالي براي جوانسازي و زيبايي پوست صورت

 

ماسك جوانسازي جادويي

اگر به دنبال ماسكي ارزان و سالم براي پوست خود هستيد بهتر است يك ماسك صورت خانگي با ميوه ها و گياهان طبيعي در خانه درست كنيد.اگر پوست صورت شما خشك و جوش دار است يك ماسك ميوه اي مي تواند به شما كمك كند و همچنين يك ماسك طبيعي ميوه اي چين و چروك و لك هاي صورت شما را از بين برده و پوستي صاف و زيبا خواهيد داشت.شما مي توانيد با نسخه هاي سنتي و ساده اي كه در اختيارتان مي گذاريم از محصولات بهداشتي آرايشي گياهي بهره مند شويد و در خانه به راحتي يك كرم گياهي درست كنيد. 

 

  

 

 

 

طرز تهيه عصاره رازيانه

براي تهيه عصاره رازيانه كافي است 3 قاشق از گياه خشك شده رازيانه را با دو ليوان آب جوش دم نماييد.

زماني كه آب به جوش آمد و يك ليوان از آب رازيانه باقي ماند شعله را خاموش و مخلوط را از صافي عبور دهيد و كنار بگذاريد تا عصاره رازيانه خنك شود.

يك پارچه سفيد نخي برداشته و آنرا به عصاره رازيانه آغشته نماييد و سپس به تمام پوست صورت خود بكشيد.

اجازه دهيد عصاره براي 20 دقيقه روي پوست شما بماند و اگر لازم شد مقداري عصاره رازيانه روي پوست خود بماليد.

 

 

 


 

يك ماسك ضد چروك براي جوان سازي صورت

متخصصان زيبايي پوست به مراجعه كنندگان خود توصيه ميكنند براي جلوگيري و از خشكي صورت و چين و چروك پوست، تقويت كننده هاي پوست و آبرساني مناسب پوست را فراموش نكنند.

براي درست كردن اين ماسك يك خيار متوسط را پوست كنده و آن را رنده نماييد سپس يك قاشق غذاخوري روغن گليسيرين به آن اضافه كنيد و به مدت 20 دقيقه آن شب روي پوست خود بگذاريد.براي درست كردن اين ماسك ميتوانيد از پوست خيار به تنهايي استفاده نماييد براي اينكار كافيست كه پوست خيار را رنده كرده و با گليسيرين تركيب كرده و روي پوست خود قرار دهيد.

ماسك جادويي براي پوست هاي جوش دار و خشك

اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه پوستي خشك داريد ما به شما ماسك خيار را پيشنهاد ميكنيم اين ماسك را هر شب به مدت 10 بخش روي پوست خود قرار دهيد تا با آبرساني پوست از خشك شدن آن جلوگيري نماييد.

 

 


30 ساله ها بخوانند

لوسيون گوجه فرنگي براي پيشگيري از خشكي و چين و چروك زودرس همچنين بسيار موثر است و پوست شما را شاداب و لطيف ميكند. اين لوسيون به خانم هاي جواني كه به تازگي 30 سالگي خود را پشت سر گذاشتن بسيار توصيه مي شود.بسياري از متخصص لوسيون گوجه فرنگي را بهترين روش براي جلوگيري از چين و چروك پوست صورت به افراد توصيه مي كند.

براي درست كردن لوسيون گوجه فرنگي كافي است 2عدد گوجه برداريد يكي از آنها را رنده كنيد و كنار بگذاريد و گوجه ديگر را در داخل خردكن به صورت مايع در بياوريد سپس يك قاشق غذاخوري آب ليموي تازه به آن اضافه كنيد و كنار بگذاريد.

ابتدا به مدت 20 دقيقه گوجه فرنگي رنده شده را روي پوست صورت و گردن خود بماليد سپس آن را از روي پوست خود برداريد و با يك دستمال تميز از مخلوط گوجه فرنگي و آبليمو را برداشته و روي پوست خود بماليد و 15 دقيقه دراز بكشيد و اجازه دهيد اين مواد روي صورتتان باقي بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهيد.

ماساژ پوست صورت با اسفناج

براي فرم گيري عضلات پوست صورت و سلامت سلول هاي آن ميتوانيد صورت خود را با ماسك اسفنا ماساژ دهيد .

 

 


جادويي براي نشاط و شادابي پوست خود درست كنيد

براي تهيه اين ماسك چند عدد برگ اسفناج را با نصف ليوان شير جوشيده 5 دقيقه روي حرارت ملايم بگذاريد تا زمانيكه برگها نرم شدن مخلوط را از صافي عبور دهيد و پس از سرد شدن آن را به صورت خمير در آورده و به مدت 20 دقيقه روي پوست خود بگذاريد و در اين مدت به آرامي صورت خود را ماساژ دهيد .در انتها صورت خود را با باقي مانده شير بشوييد و بگذاريد مدتي اين مواد روي صورتتان بماند سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهيد.

آبرساني به پوست را فراموش نكنيد

يكي از دلايل اصلي چين و چروك صورت خشكي پوست ميباشد ، هر چقدر پوست رطوبت كمتري داشته باشد ميزان خشكي آن زياد ميشود و چين و چروك هاي عميق تري در پوست بوجود مي آيد.

براي جلوگيري از ايجاد چين و چروك در پوست ميتوانيد از لوسيون گل و برگ ختمي در طول روز استفاده كنيد.

براي تهيه اين لوسيون 30 گرم از برگ و گل ختمي خشك شده را به همراه دو ليوان آب جوشانده و آن را از صافي عبور دهيد. پس از سرد شدن اين جوشانده را هر شب پس از پاك كردن مواد آرايشي از صورت خود به پوستتان بماليد اين لوسيون مي تواند تا صبح روي پوست و صورت و گردن شما بماند.




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۶:۰۹ توسط:admin موضوع:

مزايا استفاده از كرم روز

 

كرم روز را بهتر است حتماً با كرم مرطوب كننده و كرم ضد آفتاب مورد استفاده قرار داد. توصيه ما اين است كه اگر از كرم روز استفاده مي شود حتماً كرم مرطوب كننده را نيز براي زير سازي و پخش يكنواخت كرم روز مورد استفاده قرار دهيد و در پايان كرم ضد آفتاب را مصرف كنيد كه از پوست شما بيرون از منزل در برابر اشعه هاي مضر نور آفتاب به خوبي محافظت شود.

 

توصيه ديگر ما به شما اين است كه اجازه دهيد اين فرايند هر بيست دقيقه يك بار صورت بگيرد تا كرم ها ابتدا جذب پوست شوند و كرم بعدي مورد استفاده قرار بگيرد. استفاده از كرم هاي روز را نبايد منوط به دوره هاي كوتاه مدت كرد، زيرا براي رسيدن به هدف نهايي بايد صبر و حوصله به خرج داد و مورد ديگر اينكه اگر از كرم هاي روز براي مدت كوتاهي استفاده شود آسيب رسيدن به پوست شما به دليل عوامل بيروني پس از قطع مصرف دوباره تشديد مي شود.

 

بر فرض عواملي مثل گرد و خاك، اشعه نور خورشيد، عوامل استرس زا، خراشيدگي، زخم، ضربه ها، گرما و سرما، تغذيه نامناسب و بسياري موارد ديگر تنها بخشي از عوامل خطر زا براي پوست شما محسوب مي شوند. به همين خاطر با استفاده از كرم هاي روز و يا كرم هاي شب مي توانيد از پوست صورت خود در برابر عوامل بيروني به خوبي محافظت كنيد.

 

در مقاله پيش رو سعي بر آن داريم تا شما را با مزايا و روش استفاده از كرم روز بيشتر آشنا كنيم. با ما همراه باشيد تا صورت شما زيبا تر از هميشه به تصوير كشيده شود.

 

 

مزاياي استفاده از كرم روز

 

. مبارزه با چين و چروك

. آب رسان قوي

. مرطوب كننده پوست

 

. مراقبت از پوست در برابر اشعه هاي مضرر آفتاب

. مانع از نشست گرد و غبار بر روي لايه بيروني پوست

. فيلتري مناسب براي عوامل آلوده بيروني

 

. بسيار سبك

. حفظ نرمي و لطافت پوست

. بوي ملايم

 

. اثر بخشي در كوتاه ترين زمان ممكن

. محافظت از پوست در سنين بالا

. كلاژن سازي در پوست

 

. بيس آرايشي مناسب به عنوان زير سازي پوست

. درمان بيماري هاي پوستي با استفاده مداوم از كرم هاي استاندارد روز

 

 

نكاتي كه در حين استفاده از كرم هاي روز بايد دانست

. براي استفاده از كرم روز بهتر است از انگشتان دست خود براي ضربه زدن استفاده كنيد. استفاده از وسايل ديگر در طي گذر زمان با جذب آلودگي سبب آسيب رسيدن به پوست شما مي شود.

 

. از كرم علاوه بر اينكه روي صورت خود استفاده مي كنيد در قسمت زير گردن نيز استفاده كنيد تا پوستي يك دست داشته باشيد.

 

. كرم را به صورت ضربه اي در تمام صورت در يك جهت پخش كنيد و از تغيير جهت انگشتان دست خود صرف نظر كنيد. بر فرض اگر گونه هاي خود را رو به بالا با كرم پوشانده ايد پيشاني را نيز با همين فرايند دنبال كنيد.

 

. كرم هاي استاندارد تهيه كنيد تا در طي گذر زمان به زيبايي و سلامت شما آسيب وارد نشود. براي اين مهم به مراكز خريد معتبر يا وب سايت هاي معتبري كه در اين راستا فعاليت مي كنند مراجعه كنيد.

 

. بر اساس جنس پوست خود و تم رنگي كه مد نظر داريد كرم هاي روز را تهيه كنيد. كرم بي رنگ، سفيد و يا تيره سه گزينه انتخابي است كه شما در پيش رو داريد.

 

. قبل از استفاده از هر كرمي نياز است از يك پاك كننده استاندارد استفاده شود تا سطح زيرين پوست به خوبي تميز شود.

 

. نيازي نيست حتماً در زمان آرايش كردن از كرم روز استفاده كنيد. كرم هاي روز را بعد از شستشوي صورت در ابتداي صبح توصيه مي شود كه حتماً استفاده شود.

 

 

روش مصرف كرم روز

كرم روز يكي از مهم ترين مواردي است كه در كلاژن سازي پوست شما بسيار به شما كمك مي كند. ساختار بدن انسان به شكلي است كه تا سن بيست و پنج سالگي ساخت كلاژن در آن با سرعت صورت مي گيرد، اما از اين سن به بعد ساخت كلاژن روند نزولي به خود مي گيرد و با كاهش چشم گيري در اين راستا روبرو مي شويم.

 

به همين خاطر در طي گذر زمان آرام آرام شاهد چين و چروك بر روي پوست خود هستيد. به همين خاطر با مصرف كرم هاي روز در طي زندگي روزمره خود مي توانيد به ساخت كلاژن در  پوست كمك كنيد و مانع از كم شدن سرعت آن شويد.

 

اين مهم از سن پنجاه سالگي به اوج خود مي رسد و به صورت كامل هورمون استروژن كه در كلاژن سازي نقش به سازي دارد به يك بار متوقف مي شود. براي استفاده از اين كرم به شما توصيه مي كنيم كرم شب را نيز مد نظر داشته باشيد تا جواب دهي بهتري در حين مصرف عايد شما شود.

 

كرم هاي روز را بهتر است قبل از خارج شدن از منزل استفاده كنيد تا به خوبي جذب پوست شود. استفاده از كرم ضد آفتاب نيز پس از استفاده كرم روز توصيه مي شود.

 

اين مهم را به ياد داشته باشيد كرم روز، كرم شب، كرم ضد آفتاب و يا هر كرم ديگري را در اطراف چشم خود استفاده نكنيد. براي اين مهم حتماً از كرم هاي زير چشم كمك بگيريد تا زيبايي شما چندين برابر شود.روش مصرف كرم روز تاثير مهمي در جواب دهي كرم دارد.

 

 

كرم ضد چروك روز

كرم ضد چروك روز يكي از مؤثر ترين داروهايي است كه مانع از پيري زودرس شما مي شود. توصيه متخصصان پوست و زيبايي اين است كه حتماً صبح پس از شستشوي صورت از كرم روز استفاده شود.

 

همان طور كه مي دانيد خشك شدن پوست يكي از اصلي ترين دلايل ايجاد چين و چروك پوست است. به همين خاطر توصيه مي شود به چند نكته اساسي توجه داشته باشيد.

 

استفاده از آب ولرم در هنگام شستشو، استفاده از مواد شوينده به مقدار كم، استفاده از حوله هاي نرم، پاك كننده هاي استاندارد، ماساژ پوست با روغن هاي گياهي از جمله مواردي است كه توصيه مي شود حتماً به آن توجه داشته باشيد تا مانع از شكسته شدن پوست شما شود.

 

در ادامه كرم هاي ضد چروك را بايد حتماً با كرم هاي مرطوب كننده استفاده كنيد تا سبب خشك شدن پوست خود نشويد. كرم هاي مرطوب كننده را به عنوان اولين لايه قبل از استفاده از هر كرمي بايد مد نظر داشته باشيد تا آب‌رساني به پوست شما به خوبي صورت بگيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۶:۵۴ توسط:admin موضوع:

مزايا استفاده از كرم شب

كرم شب يكي از اصلي ترين محصولاتي است كه توصيه مي شود از مصرف آن چشم پوشي نشود. اگر مي خواهيد متفاوت تر از هميشه در جمع دوستان خود بدرخشيد و اگر متفاوت بودن ايده ال ترين اصلي است كه در زندگي شما دنبال مي شود به شما توصيه مي كنيم استفاده از كرم شب را از قلم نيندازيد. كرم شب سبب مي شود تا در زمان استراحت شما در ساعات پاياني شب املاح و مواد مغذي به راحتي براي پوست شما فراهم شود و شما به پوستي چند برابر جوان تر و شاداب تر دست پيدا كنيد. كرم شب اين مهم را براي شما فراهم مي سازد كه خوابي آرام و راحتي را نيز تجربه كنيد البته اگر كرم انتخابي شما يك كرم مرغوب و استاندارد باشد. كرم هاي غير استاندارد سبب سنگين شدن پوست شما مي شود و خواب شما را به هم مي زند. كرم هاي شب استاندارد اين مهم را فراهم مي كنند كه پوستي ابريشمي مانند و بسيار سبك از آن شما شود. با بالا رفتن سن حتي پوست هاي چرب آرام آرام شروع به خشك شدن مي كنند و اين امر به دليل مسائل بيروني و دروني اتفاق مي افتد. زماني كه در برابر اشعه نور خورشيد قرار مي گيريد يا عوامل استرس زا دروني از مواردي است كه شما در طي شبانه روز با آن دست به گريبان هستيد. فاكتور گرفتن اين مسائل و مشكلات امري غير ممكن است و همين امر سبب مي شود كه پوست شما در طي گذر زمان دچار چين و چروك شود. كرم هاي شب تنها به اين منظور تهيه و توليد مي شوند كه مواد مغذي و ويتامين هاي را كه شما در طي روز به آن نياز داريد و يا با افزايش سن توليد آن در بدن كاهش پيدا مي كند براي شما تامين شود. در مقاله پيش رو سعي بر آن داريم تا پيرامون كرم شب و فوايد استفاده از آن را براي شما بازگو كنيم. اگر پوستي شفاف و ابريشمي رؤياي هميشگي شما است با ما همراه باشيد تا انتخابي ايده ال از اين پس از آن شما باشد.

انواع كرم هاي شب

*كرم هاي شب احيا كننده: به توليد سلول هاي زنده در بافت صورت كمك مي كند

*كرم هاي شب ترميم كننده: به ترميم آثار مخرب ناشي از عوامل بيروني كمك مي كند

*كرم ضد چروك شب : سبب مي شوند كه پوست نرم و صاف شود

يكي از اصلي ترين دلايلي كه به شما توصيه مي شود حتما از كرم شب استفاده كنيد اين است كه اين كرم سبب مي شود حالت كششي پوست شما حفظ شود. اگر پوست صاف و يك دستي داريد و اگر نيازي به استفاده از كرم شب را براي پوست خود احساس نمي كنيد اين مهم را به ياد داشته باشيد كه كرم شب مانع از شل شدن و افتادگي پوست شما در طي گذر زمان مي شود.

 

 

فوايد استفاده از كرم شب

كرم شب مزاياي بسياري را از آن شما مي كند كافي است يك بار استفاده از آن را تجربه كنيد. همه شما خوب مي دانيد كه به دليل ورزش هاي سنگين و كاهش و افزايش و زن پوست حالت شل و افتاده به خود مي گيرد. يكي از ساده ترين راهكارهاي كه سبب مي شود شما با كلاژن سازي پوست حالت كششي پوست خود را حفظ كنيد استفاده از كرم هاي شب است. از سوي ديگر با چند ماه استفاده متوجه خواهيد شد كه چين و چروك هاي اضافه پوست شما به كل از بين رفته است و اين امر دليلي ندارد به جزء معجزه ويتامين و مواد مغذي درون كرم شب كه اين مهم را پديد آورده است. شما با ماساژ دادن پوست خود با استفاده از كرم شب سبب مي شود رطوبت مورد نياز پوست شما و آب رساني در طي روز براي شما فراهم شود. اين را به ياد داشته باشيد كه بهتر است كرم روز و كرم شب به صورت همزمان استفاده شود تا جواب دهي بهتري را در مدت زمان كوتاه شاهد باشيد.

 

 كرم شب را بايد چگونه استفاده كرد؟

كرم شب اگر انتخاب شما براي رسيدن به پوستي ايده ال و زيبا است بهتر است راهكارهاي استفاده از آن را نيز بدانيد. كرم شب را بايد هر شب قبل از رفتن به رختخواب بر روي پوست خود بماليد. البته قبل از آن به خوبي پوست خود را بشويد و آلودگي هاي محيطي را از روي پوست خود برداريد. سپس با ماساژ دادن پوست و مرطوب كردن آن با كرم شب كار شما به پايان مي رسد و مي توانيد خوابي خوش را تجربه كنيد. به ياد داشته باشيد كه اگر هدف شما براي استفاده از كرم شب از بين رفتن چين و چروك هاي اضافه است حتما هر سه ماه يك بار كرم خود را تعويض كنيد تا در درازمدت پوست شما به يك كرم عادت نكرده باشد و بي تفاوت به اثرات آن به فعاليت گذشته خود ادامه ندهد. امر ديگري كه براي استفاده از كرم شب به شما توصيه مي شود انجام دهيد شناختن جنس پوست صورت شما است. اگر پوستي چرب داريد نيازي به استفاده از كرم شب قبل از رسيدن به سن ۴۰ سالگي نيست و استفاده از كرم روز كفايت مي كند. حال اگر پوست شما خشك است حتما از كرم روز و شب به صورت همزمان بايد بهره گرفته شود. مورد ديگر اينكه كرم شب را جايگزين كرم شب نكنيد زيرا اين كرم هاي فيلترهاي uv مثل كرم روز را دارا نيستند و از پوست شما در برابر اشعه هاي آفتاب محافظت نمي شود.

 

 فوايد استفاده از كرم شب در طي گذر زمان چيست؟

  • كرم شب سبب مي شود رطوبت مورد نياز شما تامين شود و در هنگام استراحت به دليل خشك شدن پوست، پوست شما خشك و شكننده نشود كه سبب ايجاد چين و چروك نيز مي شود.
  • كرم شب سبب مي شود شما راحتي و آرامش از دست رفته پوست خود را بازگردانيد و حس ابريشمي مانندي را بر روي پوست خود احساس كنيد.
  • استفاده از كرم شب سبب مي شود به مرور زمان پوست شما تا دو الي سه درجه روشن تر به تصوير كشيده شود.
  • با افزايش كلاژن سازي در پوست بافت هاي آسيب ديده پوست شما به دليل عوامل بيروني مرتفع مي شود.
  • كرم هاي شب استاندارد سبب مي شود پوست شما با گردش خوني مناسب روبرو شود و كبودي هاي ناشي از كمبود خون رساني به پوست از بين برود.
  • از پيري زود رس و چين و چروك هاي اضافه بر روي پوست شما جلوگيري مي شود و استفاده از كرم شب سبب مي شود شما پوستي يك دست و صاف را شاهد باشيد.
  • يكي از مهم ترين دلايلي كه استفاده از كرم شب را مهم جلوه مي دهد تامين مواد مغذي پوست و تقويت بافت هاي آسيب ديده به دليل عوامل بيروني و دروني است.
  • نرمي و منعطف شدن پوست هاي خشك و شكننده يكي ديگر از مزيت هاي عمده استفاده از كرم شب عنوان شده است.
  • روند پيري در پوست شما به تعويق مي افتد و شايد شما هيچ گاه شاهد چين و چروك هاي اضافه بر روي پوست خود نباشيد.
  • ترميم و بازسازي سلول هاي مرده و آسيب ديده مهم ترين حسني است كه با استفاده از كرم شب عايد شما مي شود.

 

نكاتي كه در زمان خريد كرم شب بايد به آن توجه شود؟

كرم ضد چروك شب  را اگر مي خواهيد خريداري كنيد به مواد مغذي و ويتامين هاي كه در آن است به خوبي توجه داشته باشيد. كرم هاي كه از وب سايت هاي معتبر و شناخته شده خريداري مي شوند در بخش محصول نويسي كالا اين مهم را در اختيار شما قرار مي دهند كه با متريال هاي ساخت محصول به خوبي آشنا شويد. سبك بودن و بي بو بودن كرم هاي شب از مهم ترين پارامترهاي است كه در زمان خريد بايد به آن توجه شود و اين مهم را از طريق فروشگاه هاي اينترنتي با مطالعه مواد ساخت آن به راحتي مي توانيد متوجه شويد.البته با يك جستجوي ساده قيمت كرم شب هم به آساني قابل دسترس است كرم هاي شب مرغوب عموماً متشكل شده اند از انواع ويتامين هاي مورد نياز براي پوست، امگا، روغن آرگان كه به عنوان يك تغذيه كننده عميق و مولتي ويتامين نيز شناخته مي شوند. تركيبات موثر كرم هاي شب استاندارد را بهتر بشناسيد. كرمي كه از روغن جوجو يا گياه بوته اي كه سبب نرم شدن، مرطوب شدن و لطافت پوست شما مي شود. اين مواد به جوان سازي و جلوگيري از پيري زود رس پوست شما نيز بسيار كمك مي كند. تركوفيل خاصيت آنتي اكسيداني دارد و از تشكيل چين و چروك بر روي پوست جلوگيري مي كند و به بافت هاي آسيب ديده به جهت ترميم نيز كمك مي كند. هيدروكسي اتيل اوره سبب نرمي پوست مي شود و چيزي در حدود ۷% از رطوبت طبيعي پوست را تامين مي كند. موم عسل از حساسيت و التهاب پوست جلوگيري مي كند و مقدار قابل توجهي ويتامين A نيز با خود به همراه دارد. گليسيرين ماده اي است كه جهت جلوگيري از تبخير آب پوست بسيار مفيد است. اميد است راهنمايي هاي ارائه شده به جهت ايده ال ترين انتخاب براي خريد كرم شب شما را ياري رسانده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۳:۳۴ توسط:admin موضوع:

20 خاصيت زنجبيل بر بدن و پوست

،
ادامه مطلب

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۴:۰۰ توسط:admin موضوع:

مزاياي كرم دور چشم

يكي از اهداف اصلي كرم دور چشم به جز روشن كردن اين نواحي و همچنين از بين بردن چروك دور چشم، اين است كه برخي از مواد مغذي را به دور چشم برساند كه در كرم‌هاي صورت به ميزان متفاوتي وجود دارد و بايد براي اطراف چشم از دزهاي ضعيف‌تر استفاده شود. پوست نازك اطراف چشم نسبت به پوست ضخيم‌تر در ديگر قسمت‌هاي صورت، جذب بهتري دارد و اگر استفاده از كرم‌هاي معمولي صورت كه براي اطراف چشم قوي هستند بيش از حد مورد استفاده قرار گيرند، باعث آسيب رساندن به پوست دور چشم مي‌شوند. كرم‌هاي دور چشم به صورت اختصاصي براي رطوبت دهي به ناحيه اطراف آن فرموله شده‌اند و به همين دليل است كه در حجم كمتر، قيمت بالاتري نسبت به ديگر كرم‌هاي صورت دارند.

زماني كه به دنبال كرم دور چشم خوب و مناسب خود مي‌گرديد، بهترين گزينه كرم‌هاي بدون بو و ضد حساسيت هستند. كرم‌هايي كه عطر زيادي دارند، براي اطراف چشم پيشنهاد نمي‌شوند. كرم دور چشم لانكوم، كرم دور چشم لورال و كرم دور چشم كلينيك از برندهاي پيشنهادي هستند. البته كرم دور چشم خوب ايراني هم در برندهاي معتبر داخلي توليد مي‌شود.

دور چشم جوان كننده

برخي از كرم‌هاي دور چشم داراي كافئين هستند و به صورت موقت موجب سفت شدن پوست اطراف چشم مي‌شوند و تأثير سريع‌تري در چهره ايجاد مي‌كنند. گفته شده كافئين باعث بهبود گردش خون مي‌شود و مي‌تواند پف اطراف چشم را كاهش دهد. همچنين اگر كرم دور چشم را قبل از استفاده درون يخچال قرار دهيد و به صورت سرد آن را اطراف چشم استفاده كنيد، مي‌توانيد پف اطراف چشم را كم كنيد.

به طور كلي كرم دور چشم در اغلب مواقع حاوي مواد تشكيل دهنده‌اي است كه در كرم‌هاي صورت استفاده مي‌شود، تنها ميزان و درصد آنها متفاوت است.

اگر كرم صورتي كه براي پوست خود استفاده مي‌كنيد ضعيف است و در اطلاعات آن نوشته شده كه مي‌توانيد براي دور چشم هم استفاده كنيد، مصرف آن براي نواحي چشم مشكلي ايجاد نمي‌كند. ولي كرم‌هاي از بين برنده جوش يا كرم‌هاي ضد چروك صورت از آنجايي كه داراي مواد تشكيل دهنده قوي هستند، در صورت تماس با اطراف چشم موجب التهاب، قرمزي يا عارضه‌هاي بيشتر مي‌شوند.

اولي برعكس نكته قبلي مي‌توانيد كرم دور چشم را براي ديگر قسمت‌هاي صورت هم استفاده كنيد ولي به طور حتم تأثير آن بهتر از كرم‌هاي مخصوص صورت نخواهد بود. پس اگر در شرايطي بوديد كه فقط كرم دور چشم در دسترستان قرار داشت، بدون نگراني مي‌توانيد از اين كرم براي رطوبت رساني به كل صورت استفاده كنيد ولي بهتر است اين كار را به عادت روزانه خود تبديل نكنيد. چون پوست صورت قدرت بالاتري براي تحمل مواد تشكيل دهنده قوي‌تري دارد كه مي‌تواند از خشكي، چروك، جوش و غيره جلوگيري كند.
چه سني براي كرم دور چشم مناسب است؟

كرم دور چشم

در مورد زمان استفاده از كرم دور چشم بايد اين نكته را ذكر كرد كه زمان مشخصي وجود ندارد و بهتر است در هر سني استفاده از كرم دور چشم در مراقبت‌هاي پوستي گنجانده شود. در واقع منظور اين است كه هر چه زودتر و جتي از دوران نوجواني به دنبال استفاده از كرم دور چشم باشيد، مشكلي ايجاد نمي‌شود. ولي در سنين پايين به دنبال كرم‌هايي باشيد كه تنها خاصيت مرطوب‌كنندگي دارند و استفاده از انواع كرم دور چشم ضد چروك و رفع تيرگي چشم پيشنهاد نمي‌شود. در هر سني كه هستيد، اگر تا به حال از كرم دور چشم استفاده نمي‌كرديد، به دير بودنش فكر نكنيد و به سراغ خريد يك كرم دور چشم عالي باشيد. هر روز كه مي‌گذرد، سن بالاتر مي‌رود و براي استفاده از كرم ضد چروك دور چشم و انواع كرم‌هاي ضد پيري هرگز دير نيست چون حداقل از پيري پوست در روزهاي آينده پيشگيري مي‌كنيد. در ساده‌ترين حالت ممكن پوست خود را از راديكال‌هاي آزاد و مواد مضر موجود در محيط محافظت مي‌كنيد.

بيشتر بخوانيد: ۸ درمان خانگي براي رفع چين و چروك دور چشم

كرم دور چشم فقط مختص خانم‌ها نيست و بهتر است آقايان هم براي مراقبت از پوست خود به فكر استفاده از اين كرم باشند. البته بايد اين را هم ذكر كرد كه در سنين بالا قرار نيست كرم دور چشم معجزه كند و در زمان كوتاهي چين و چروك شما را از بين ببرد، ولي حداقل بدانيد كه با تغذيه و محافظت، از چروك شدن بيشتر و آسيب به پوست جلوگيري مي‌كند.

بسياري افراد در زير پوست اطراف چشم چربي‌هايي دارند كه به صورت دانه و لكه‌هاي برجسته ديده مي‌شود اين حقيقت را بدانيد كه هيچ كرم دور چ،
ادامه مطلب

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۵:۰۶ توسط:admin موضوع: