oligen.ir oligen.ir .

oligen.ir

مزاياي كرم دور چشم

يكي از اهداف اصلي كرم دور چشم به جز روشن كردن اين نواحي و همچنين از بين بردن چروك دور چشم، اين است كه برخي از مواد مغذي را به دور چشم برساند كه در كرم‌هاي صورت به ميزان متفاوتي وجود دارد و بايد براي اطراف چشم از دزهاي ضعيف‌تر استفاده شود. پوست نازك اطراف چشم نسبت به پوست ضخيم‌تر در ديگر قسمت‌هاي صورت، جذب بهتري دارد و اگر استفاده از كرم‌هاي معمولي صورت كه براي اطراف چشم قوي هستند بيش از حد مورد استفاده قرار گيرند، باعث آسيب رساندن به پوست دور چشم مي‌شوند. كرم‌هاي دور چشم به صورت اختصاصي براي رطوبت دهي به ناحيه اطراف آن فرموله شده‌اند و به همين دليل است كه در حجم كمتر، قيمت بالاتري نسبت به ديگر كرم‌هاي صورت دارند.

زماني كه به دنبال كرم دور چشم خوب و مناسب خود مي‌گرديد، بهترين گزينه كرم‌هاي بدون بو و ضد حساسيت هستند. كرم‌هايي كه عطر زيادي دارند، براي اطراف چشم پيشنهاد نمي‌شوند. كرم دور چشم لانكوم، كرم دور چشم لورال و كرم دور چشم كلينيك از برندهاي پيشنهادي هستند. البته كرم دور چشم خوب ايراني هم در برندهاي معتبر داخلي توليد مي‌شود.

دور چشم جوان كننده

برخي از كرم‌هاي دور چشم داراي كافئين هستند و به صورت موقت موجب سفت شدن پوست اطراف چشم مي‌شوند و تأثير سريع‌تري در چهره ايجاد مي‌كنند. گفته شده كافئين باعث بهبود گردش خون مي‌شود و مي‌تواند پف اطراف چشم را كاهش دهد. همچنين اگر كرم دور چشم را قبل از استفاده درون يخچال قرار دهيد و به صورت سرد آن را اطراف چشم استفاده كنيد، مي‌توانيد پف اطراف چشم را كم كنيد.

به طور كلي كرم دور چشم در اغلب مواقع حاوي مواد تشكيل دهنده‌اي است كه در كرم‌هاي صورت استفاده مي‌شود، تنها ميزان و درصد آنها متفاوت است.

اگر كرم صورتي كه براي پوست خود استفاده مي‌كنيد ضعيف است و در اطلاعات آن نوشته شده كه مي‌توانيد براي دور چشم هم استفاده كنيد، مصرف آن براي نواحي چشم مشكلي ايجاد نمي‌كند. ولي كرم‌هاي از بين برنده جوش يا كرم‌هاي ضد چروك صورت از آنجايي كه داراي مواد تشكيل دهنده قوي هستند، در صورت تماس با اطراف چشم موجب التهاب، قرمزي يا عارضه‌هاي بيشتر مي‌شوند.

اولي برعكس نكته قبلي مي‌توانيد كرم دور چشم را براي ديگر قسمت‌هاي صورت هم استفاده كنيد ولي به طور حتم تأثير آن بهتر از كرم‌هاي مخصوص صورت نخواهد بود. پس اگر در شرايطي بوديد كه فقط كرم دور چشم در دسترستان قرار داشت، بدون نگراني مي‌توانيد از اين كرم براي رطوبت رساني به كل صورت استفاده كنيد ولي بهتر است اين كار را به عادت روزانه خود تبديل نكنيد. چون پوست صورت قدرت بالاتري براي تحمل مواد تشكيل دهنده قوي‌تري دارد كه مي‌تواند از خشكي، چروك، جوش و غيره جلوگيري كند.
چه سني براي كرم دور چشم مناسب است؟

كرم دور چشم

در مورد زمان استفاده از كرم دور چشم بايد اين نكته را ذكر كرد كه زمان مشخصي وجود ندارد و بهتر است در هر سني استفاده از كرم دور چشم در مراقبت‌هاي پوستي گنجانده شود. در واقع منظور اين است كه هر چه زودتر و جتي از دوران نوجواني به دنبال استفاده از كرم دور چشم باشيد، مشكلي ايجاد نمي‌شود. ولي در سنين پايين به دنبال كرم‌هايي باشيد كه تنها خاصيت مرطوب‌كنندگي دارند و استفاده از انواع كرم دور چشم ضد چروك و رفع تيرگي چشم پيشنهاد نمي‌شود. در هر سني كه هستيد، اگر تا به حال از كرم دور چشم استفاده نمي‌كرديد، به دير بودنش فكر نكنيد و به سراغ خريد يك كرم دور چشم عالي باشيد. هر روز كه مي‌گذرد، سن بالاتر مي‌رود و براي استفاده از كرم ضد چروك دور چشم و انواع كرم‌هاي ضد پيري هرگز دير نيست چون حداقل از پيري پوست در روزهاي آينده پيشگيري مي‌كنيد. در ساده‌ترين حالت ممكن پوست خود را از راديكال‌هاي آزاد و مواد مضر موجود در محيط محافظت مي‌كنيد.

بيشتر بخوانيد: ۸ درمان خانگي براي رفع چين و چروك دور چشم

كرم دور چشم فقط مختص خانم‌ها نيست و بهتر است آقايان هم براي مراقبت از پوست خود به فكر استفاده از اين كرم باشند. البته بايد اين را هم ذكر كرد كه در سنين بالا قرار نيست كرم دور چشم معجزه كند و در زمان كوتاهي چين و چروك شما را از بين ببرد، ولي حداقل بدانيد كه با تغذيه و محافظت، از چروك شدن بيشتر و آسيب به پوست جلوگيري مي‌كند.

بسياري افراد در زير پوست اطراف چشم چربي‌هايي دارند كه به صورت دانه و لكه‌هاي برجسته ديده مي‌شود اين حقيقت را بدانيد كه هيچ كرم دور چ،

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۵:۰۶ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :