oligen.ir oligen.ir .

oligen.ir

رژگونه زدن صحيح چگونه است؟

رژگونه زدن

رژگونه زدن صحيح چگونه است؟

آرايش كردن يكي از اقدامات زيبايي پر طرفدارها در خانمهاست. درست است كه همه افراد تخصص آرايش كردن ندارند و بهتر است اين كار توسط افراد ماهري مثل آؤايشگرها كه اصول آرايش را مي دانند انجام شود. اما براي آرايش كردن روزانه چهره خود به ناچار نياز به دانسته هايي درباره آرايش كردن داريم. در يك مقاله جذاب درباره “سيزده گام براي يك آرايش تمام و كمال” صحبت كرديم و اصول آرايش كردن را بيان كرديم. در اين مطلب بطور اختصاصي درباره رژگونه زدن صحبت ميكنيم.

اصول رژگونه زدن صحيح به سبك زيبايي

آرايش كردن بخشهاي مختلفي دارد. آرايش صورت شامل آرايش چشم، كاور كردن پوست، آرايش لب و رژگونه زدن است. هر كدام در سبك آرايش و نتيجه كلي آرايش چهره تاثيرگذار هستند. رژ گونه زدن يكي از بخشهاي مهم آرايش كردن است كه در زيبايي چهره نقش مهمي دارد. نحوه رژگونه زدن در حالت چهره نقش مهمي دارد. بطور مثال با جهت رژ گونه زدن مي توان فرم صورت را تغيير داد.

انواع مختلف فرم صورت

وقتي رژگونه را بصورت افقي بر روي صورت مي زنيم، صورت گرد تر به نظر مي رسد. اما جهت نسبتا عمودي رژ گونه ، چهره را كشيده تر نشان مي دهد. بنابراين مدل رژگونه زدن بر چهره تاثير زيادي دارد. ابتدا فرمهاي مختلف صورت را بشناسيد سپس روش صحيح رژگونه زدن را براي هر يك از آنها بيان مي كنيم. فرم چهره افراد با هم متفاوت است. بطور كلي فرم صورت به انواع زير تقسيم مي شود:

رژگونه صحيح زدن

  • صورتهاي بيضي شكل داراي استخوانهاي برجسته بر روي گونه و پيشاني هستند.
  • صورتهاي قلبي شكل داراي پيشاني پهن و استخوانهاي گونه بلند بوده و چانه باريك مخروطي مي شود.
  • صورتهاي مربعي شكل پيشاني تقريباً هم عرض استخوان گونه و چانه است.
  • صورت هاي گرد به همان اندازه كه بلند هستند ، پهن هم هستند.ارتفاع و پهناي صورت تقريبا با هم يكسان است.
  • صورتهاي مستطيلي شبيه صورتهاي بيضي و مربع شكل است. تنها تفاوت در اين است كه صورت بلندتر و كمتر پهن است. پيشاني ، گونه ها و خط فك تقريباً به يك اندازه عرض دارند.
  • صورتهاي مثلثي چانه باريك و نوك تيز است و استخوان هاي گونه بلند است.

درست رژگونه زدن

رژگونه زدن براي فرمهاي مختلف صورت

۱- صورت هاي بيضي شكل

در صورتهاي بيضي شكل رژگونه خود را روي استخوان گونه خود بزنيد. برس رژگونه را زير قسمت استخوان كه حالت فرورفتگي دارد نزنيد. فقط روي استخوان بزنيد تا برجسته به نظر بيايد.

۲- صورت هايي به شكل قلب

در صورتهاي قلبي شكل علاوه بر زردن رژگونه بر روي استخوان صورت، كمي از رنگ برس را بر روي نوار باريكي از گوشه صورت در قسمت كنار ابرو تا گوشه پيشاني بزنيد.

۳- صورتهاي مربعي شكل

در صورتهاي مربعي شكل رژگونه را زير استخوان گونه بزنيد نه روي آن.

۴- صورتهاي گرد

افرادي كه صورت گرد دارند نبايد از رژگونه هاي صدفي و براق استفاده كنند.  زيرا اينها نور را به خوبي منعكس مي كنند و باعث مي شود صورت گردتر به نظر برسد. رژگونه هاي مات براي صورت گرد مناسب است.  رژگونه را در اين فرم صورت بايد زير خط استخوان، از كنار گوش با سمت لبها زد.

۵- صورت كشيده

در صورت هاي كشيده رژگونه را بايد روي استخوان هاي گونه بصورت تقريبا افقي به سمت نوك دماغ بزنيد. اين روش رژگونه زدن، كشيدگي زياد صورت را متعادل مي كند.

۶- صورتهاي مثلثي

در صورتهاي مثلثي رژگونه را بايد بر روي استخوان گونه قرار دهيد. از استخوان گونه تا شقيقه را به رژگونه آغشته كنيد. در اين فرمت صورت اگر رژگونه را روي ابرو كمي به سمت مركز پيشاني خود نيز بزنيد، كمك مي كند تا عرض پيشاني با بقيه صورت متعادل شود.

روش زدن رژگونه

جهت رژگونه زدن

رژگونه را نمي توان از هر جايي كه ميخواهيم شروع كنيم. بعضي از جاهاي صورت گرم است و رژگونه را كمرنگ ميكند. نواحي دورتا دورصورت گرم است و رنگدانه ها جذب ميكند و از بين مي برد. دورتا دور صورت، همانجايي كه نزديك رويش موي سر هستند، نقاط گرم صورت هستند. در اين نقاط اگر رنگي به صورت بزنيم، به مرور كمرنگ مي شود. اما نواحي وسط صورت مانند رو گونه ها، سرد هستند و رنگي كه بعنوان رژ گونه به آن زده مي شود، به همان صورت باقي مي ماند.

وقتي برس رژگونه را در ظرف پودر آن فرو مي بريم و برس را آغشته به آن مي كنيم، حجم زيادي از رنگ بر روي برس قرار ميگيرد. اولين نقطه تماس رژگونه با صورت حجم زيادي از رنگ را به خود ميگيرد. خوب است اين نقطه جايي باشد كه به مرور كم رنگ تر شود. يعني بخش گرم صورت باشد. بنابراين وقتي برس رژ گونه را دستمان ميگيريم، بايد از گوشه صورت، از نقاط نزديك به رويش موي شقيقه ها شروع كنيم و اولين تماس برس رژگونه ي آغشته شده به رژگونه، گوشه ي صورت باشد. همانجاييكه گرم است و رنگ آن به مرور كمرنگ تر مي شود. سپس جهت برس را به سمت گونه ها ببريم.

روش رژگونه زدن

اگر اولين تماس برس رژگونه با صورت در وسط صورت و روي برجستگي گونه ها باشد، ناگهان حجم وسيعي از رنگ بر روي برجستگي گونه مي نشيند و به اطراف صورت رنگ كمتري مي رسد و به مرور هم كمرنگ تر مي شود. اتفاقي كه مي افتد اين است كه بعد از مدتي، رنگ پررنگي فقط بر روي لپ ها و قسمتهاي برجسته گونه باقي مي ماند و رنگ  گوشه هاي صورت كمرنگ مي شود و چهره اي مانند آرايشهاي قديمي و خيلي غيرحرفه اي باقي ميماند!

بنابراين حتما اولين تماس برس آغشته به رژگونه از گوشه هاي صورت به سمت گونه ها باشد نه از گونه به سمت گوشه هاي صورت.


برچسب: رژگونه زدن صحيح،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۰۸ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :